Produktinformasjon
Vårt smarte og unike system for kjettingskrev i klasse 10 består av 1-partige og 2-partige løfteskrev som kan tas i bruk rett ut av esken.
De smarte løfteskrevene kan øyeblikkelig kombineres når de hukes på krankroken for å løfte enhver last som trenger tre eller fire parter.
Produktegenskaper
| Sikkerhet – Hver sveiste toppløkke og kjettingledd er testet i fabrikken med en overlast på 2,5 ganger tillatt arbeidslast før leveranse. |
| Sikkerhet – Hver krok og smidde koblingselement del blir testet for sprekker og et utvalg blir testet med overlast i fabrikk før leveranse. |
| Hver del er laget for å tåle 20 000 lastsykluser med en last på 1,5 ganger tillatt arbeidslast før utmatting iht. EN 1677-standardene. |
| Hver del er merket med sporingsnummer som gir full sporing til råmaterialet. |
| Europeiskprodusert kjettingskrev. |
| Kjettingen er merket med sporingsnummer som gir full sporing til råmaterialet. |
| Kjettingskrevene er uten heksavalent krom (krom 6, Cr6+). |
| Skrevene er utstyrt med en dråpeformet rustfri RFID-brikke (HF 13,56 MHz). |
| QR-kode for tilgang til flerspråklige bruksanvisninger på stedet. |
| Oppfyller EN 818-4 (+25 % WLL) og EF-direktiv 2006/42/EF om maskiner. |
| 2.2-sertifikat og EF-samsvarserklæring fra Powertex følger med på 14 språk. |
| Bruksanvisning fra Powertex følger med på 14 språk. |
| Kjettingskrev i klasse 10 med flerbruksmuligheter pakket i eske med all nødvendig merking og dokumentasjon klar for bruk. |
| Den smarte rustfrie merkebrikken gir informasjon om løfteskrevets WLL, men og når den kombineres i kombinasjoner opptil fire parter. |
| 1- og 2-partskrev kan enkelt og trygt kombineres når de hukes på krankroken for å brukes i løftearrangement som 2-, 3- og 4-partskrev takket være den lure merkebrikken. |
| 2-partskrev kan også trygt brukes som 1-part da det er gitt tilstrekkelig info på den smarte merkebrikken (parter som ikke er i bruk bør hukes fast i toppløkken for å unngå fasthuking). |
| 25 % høyere løftekapasitet (WLL) sammenlignet med konvensjonelle kjettingskrev i klasse 8. |
| Lav vekt pga. smarte komponenter med flerbruksmuligheter i toppen. |
| Kosteffektiv sammenlignet med konvensjonelle kjettingskrev pga. komponenter med flerbruksmuligheter. |
| Innkortningskroken er integrert i koblingen mot toppløkken som muliggjør øyeblikkelig innkortning. |
| Innkortning kan gjøres fra begge sider av innkortningskroken, noe som er en fordel for sikkerheten sammenlignet med innkortningsklør. |
| Ingen reduksjon i løftekapasitet når kjettingen kortes inn takket være god utforming på innkortningskrokene. |
| Robuste selvlåsende kroker er standardutstyr. |
Andre opplysninger
- Merking: I henhold til standard, CE-merket
-
Standard:
EN 818-4
(+ 25% WLL) and ASTM A973
- Sikkerhetsfaktor: 4:1
- Klasse: 10
Chain Sling Grade 10
EN 818-4, but with higher WLL
|
Safety Factor 4:1 |
Chain Ø | 1-part | 2-part | 3-4-part | Endless | ||||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| Straight pull | Choke hitch | Basket hitch | 0°−45° | 45°−60° | 0°−45° | 45°−60° | Straight pull | Choke hitch | Basket hitch | ||
| mm | Max last (WLL) i ton | ||||||||||
| 6 | 1,40 | 1,12 | 2,80 | 2,00 | 1,40 | 3,00 | 2,12 | 2,80 | 2,24 | 5,60 | |
| 7 | 1,90 | 1,50 | 3,80 | 2,65 | 1,90 | 4,00 | 2,80 | 3,80 | 3,00 | 7,60 | |
| 8 | 2,50 | 2,00 | 5,00 | 3,55 | 2,50 | 5,30 | 3,75 | 5,00 | 4,00 | 10,00 | |
| 10 | 4,00 | 3,15 | 8,00 | 5,60 | 4,00 | 8,40 | 6,00 | 8,00 | 6,30 | 16,00 | |
| 13 | 6,70 | 5,30 | 13,40 | 9,50 | 6,70 | 14,00 | 10,00 | 13,40 | 10,60 | 26,80 | |
| 16 | 10,00 | 8,00 | 20,00 | 14,00 | 10,00 | 21,20 | 15,00 | 20,00 | 16,00 | 40,00 | |
| 19 | 14,00 | 11,20 | 28,00 | 20,00 | 14,00 | 30,00 | 21,20 | 28,00 | 22,40 | 56,00 | |
| 20 | 16,00 | 12,80 | 32,00 | 22,40 | 16,00 | 33,60 | 24,00 | 32,00 | 25,60 | 64,00 | |
| 22 | 19,00 | 15,00 | 38,00 | 26,50 | 19,00 | 40,00 | 28,00 | 38,00 | 30,00 | 76,00 | |
| 26 | 26,50 | 21,20 | 53,00 | 37,50 | 26,50 | 56,00 | 40,00 | 53,00 | 42,50 | 106,00 | |
| 32 | 40,00 | 31,50 | 80,00 | 56,00 | 40,00 | 85,00 | 60,00 | 80,00 | 64,00 | 160,00 | |
| Factor (KL) | 1 | 0,8 | 2 | 1,4 | 1 | 2,1 | 1,5 | 2 | 1,6 | 4 | |
| When a multi-leg sling is used in a chocker hitch, reduce the values by 20% | |||||||||||